Over Harmonie Ulft

Harmonie Ulft komt uit Ulft, tussen Doetinchem en de Duitse grens in de Achterhoek. Zij repeteert in het Portiersgebouw van het Dru Industriepark, elke dinsdag van 19.30 tot 21.45 uur. Dirigent is Jos Jansen.

Harmonie Ulft streeft naar het geven van 2 tot 3 bijzondere concerten per jaar, bij voorkeur in de theaterzaal van de Dru Cultuurfabriek. Maar natuurlijk is de harmonie veel vaker te bewonderen; zo maken we deel uit van de carnavalsoptocht van Iseldonk en fleuren we Ulft op tijdens de Avondvierdaagse-intocht, de kermisrondgang en andere plaatselijke activiteiten. Ook speelde Harmonie Ulft in 2023 op het hoofdpodium van Huntenpop. Daarnaast geeft de vereniging concerten op uitnodiging.

De vereniging bestaat niet alleen uit een harmonieorkest van 45 leden, maar heeft ook twee opleidingsorkesten. Als je interesse hebt om bij Harmonie Ulft te spelen, neem contact op met onze secretaris Marijke Harleman (info@harmonieulft.nl). Ook voor andere vragen kun je bij haar terecht.

Bestuur

Het bestuur bestaat uit 5 personen. Voorzitter is Marloes Leijzer, penningmeester Marijke Harleman en secretaris is Jolanda Jonker.

Verder zijn Boukje Overbeek en Giel Bruil lid van het bestuur.

Taken buiten het bestuur worden onder andere uitgevoerd door Wendy Wensink (jeugd en bibliothecaris), Rob Vinkenvleugel (instrumentenbeheerder), Peter van Toor en Pieter Sessink (concertcommissie).